Hej mina vänner!

Hej mina vänner!
Update since last time: 
  • Vi har flyttat in
  • Jag har slutat sommarjobba
  • Vi har vart på IKEA 2 vändor och sprättat runt 20.000 laxar
  • Jag har sommarlov
  • Vi ska till fjällen
  • Det regnar ute
I korta drag är det detta som har hänt. Att sluta jobba var otroligt skönt, men det har ändå vart kul att jobba (ibland). Att umgås med trevligt folk har vart kul, såna man annars kanske inte umgås med eller skulle ha träffat. Tjäna pengar är ju också trevligt. Och arbetslivserfarenhet är alltid välkommet.

Lägenheten börjar kännas som ett hem nu. Igår lagades den första middagen - spaghetti med köttfärssås. Gött! Jag bakade bullar med. Utan pärlsocker för det hade vi glömt köpa. Danne kom förbi, fast han trodde att vi bodde på 480...så han hade irrat omkring en halvtimma innan en annan granne hade upplyst honom om att de enda nyinflyttade var vi.. Han hade köpt vanlijmunkar. Men vid en närmare smakbit visade det sig vara äppelmunkar. Shit happens.

Senare på kvällen fick vi besök av Emil och Linnea, vi planerade fjällen resan. Typ mat och så. Mkt frystorkat blir det. och gröt. och Marabou choklad. Mer energi än vad vi kommer att göra av med. Rena hälsoresan.
Jag vill ha med mig en sovsäck som är varm. problemet är att den är dubbelt så stor som en lite svalare. Det gäller att prioritera. Värme eller utrymme till annat. I choose warmth.

Idag har vi ätit våfflor i päronens kyrkstuga. det var trevligt! och gott!

Förra veckan var jag och R i Kalixstugan och badade bastu och mådde gott. Det var ett tag sen vi var där. Eller R har aldrig varit där. Så det var en upplevelse för honom. Se alla mina gossedjur och sånt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0