Året 2008

jag kan inte säga annat än att det gick som en elvisp. fort fort fort. Tänkte göra en liten summering av detta år. 

- Januari: Kallt. började med att plugga som en tok inför intern redovisnings tentan och marknadsföringstentan. Vart lite utbränd. Började med Psykologi C kursen. 

- Februari: Fortfarande kallt. Psykologi C plugg. Uppsatsångesten började. Vad ska jag skriva om? Vad? Vad? Vad? Aaaaah!!! så lät det i mitt huvud. 

- Mars: Började kolla på lägenheter. Uppsatsen började ta form (jag visste vad jag skulle skriva om typ). Mycket skola. Tentap. Åkte slalom för första gången, började från högsta punkten i Backen i Kåbdalis.

- April: Hittade den lägenheten som jag ville ha. Köpte våra första möbler, fortfarande lite overkligt liksom. Intervjuade pensionärer. Firade 40-års kalas på björnfällan i G-vare. Oj var det var kul! We ruled the dancefloor. Åkte massa skidor. Mys. Men lite panik efter sommarjobb. Sophia flyttade till Gültza. Anni flyttade till Ersnäs (vi vet fortfarande inte riktigt när det hände)...

- Maj: Skolan snart slut för terminen. Uppsatsen fortsatte. Jökententa. Sommaren kom aldrig men jag envisades med att sola. Mer intervjuer.

- Juni: Sommarjobb...midsommar. Jossan for till US and A. Mera jobb. Längtan till nya lyan var enorm. Kusinen var och hälsade på själv för första gången.

- Juli: Äntligen lägenheten!!! Börja slipa tapeter etc etc etc... jobb jobb jobb. Lite sol. Lite bad. Tråkig bilsladd som ändå slutade väl för systers del.

- Augusti: Tapetsering av R:s faster och hennes man. Mycket bra jobb. Började flytta in. Ny adress, egen lya! Sommarjobbet slutade. Abisko och trollsjön besöktes. Finland besöktes och bärplockning gjordes. 

- September: Skolstart, Psykologi D. Uppsatsskrivning på allvar. Lite jobb.

- Oktober: Mera skrivning. Mindre annat. Lite jobb.

- November: Jadu, vart tog november vägen? Jag vet. November var festmånaden of the year. Har inte festat så mycket på hela året. Hälsade på Petter. haha. 

- December: Gick fort, min födelsedag var toppen, massa trevligt folk på besök. Julafton hos mamma och pappa på berget - mys med familjen. Lilla julafton 2 ggr på 2 ställen - mys. Juldagen = årets fest. Årets minneslucka. Årets baksmälla. Mellandagarna har spenderats i värmlands skogar på Lundsberg. Mycket trevligt! Dock inbrott i R:s bil. Tråkigt med människor som inte kan skilja på mitt och ditt. Dagens ros till hyresvärden som ringde och berättade det och tejpade rutan åt oss.

Årets "nyårslöfte": Nästa år ska jag skriva minnesanteckningar över vad som hänt under dagen/veckan. Dagbok eller liknande. Det är kul att kunna kolla tillbaka.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0