Dan före dan...

Alla är väl ut och jagar de sista klapparna inför morgondagen nu. Jag sitter och nöter uppsats. Letar små fel och ändrar om i texten, nu är det faktiskt på riktigt. Alla andra uppsatser och arbeten som man gjort under hela skoltiden känns så...enkla och okomplicerade. Nu är det en massa fomalia, indrag och utdrag och citat och allt möjligt. ALLT har en regel. Vilket problem du än kan tänkas ha om en mening, referens, figur, syftning etc kan du finna i uppsatsbibeln - APA manualen. I den står allt du behöver veta och lite till. Tänk om det fanns en liknande manual för andra delar av livet? Så att bara kunde slå upp och finna svaret på allt. Det känns ändå lite bra att vi har valmöjligheter i nuläget. Vad boring det skulle vara om alla gjorde samma saker, alla svarade på samma sätt på frågan vilken godis de gillade bäst, ja, ni fattar. 

Tilläggas kan att jag inte ens har öppnat uppsatsbibeln...den kostar 600 spänn!

Dock känner jag nu en viss ångest över det, såhär 2 dagar innan den ska in.


Jag tänke ta mig en prommis och gå och köpa lite grädde, nu ska tillverkas knäck och fudge!


Jo Ho Ho alla små barn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0