Söka jobb tips

Denna dagen har spenderats i skolan från 10.15 till 18.00. Ni som känner mig vet att det är ganska ovanligt för mig. Idag hade vi iaf socialrätt föreläsningar fram till 16.00 (de fortsatte, men jag gick vidare till en föreläsning om arbetsintervjun), typ hur man ska förvbereda sig på den och så. Intressant. Sen gick vi vidare ner till en annan föreläsning om hur man skriver CV. Även det intressant.
Visste ni tex att rekryteraren läser CV:t först? Innan det personliga brevet? Det hade jag ingen aning om. Jag har alltid satt krutet på det personliga brevet, och sett CV:t som ett komplement till det och inte fäst så mycket fokus på det. Idag uppdagades att det är tvärt om. Först läser de CV:t, för att se om man har rätt kvalifikationer, sedan går de djupare in på det personliga brevet.
Man kanske skulle anlita någon som kan det där med grafiska former och så för att få ett snyggt CV. Jag vet vem jag ska kontakta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0