Det

vissa personer bara har "det". Vad är "det"? Du vet när man ser en person som utstrålar något speciellt, som bara ser perfekt ut, inte perfekt på det där perfektiga ouppnåeliga sättet, men som har den perfekta nyansen i håret, där varenda hårstrå ligger precis på rätt ställe. "Det" går inte att beskriva i ord utan att det låter skumt, men alla känner igen "det" när man ser det. Det finns personer som har "det" på olika sätt, som bara är rätt. Är det karisma? Är det något annat? När man ser en person med "det" bleknar alla andra i jämförelse, det kan röra sig om vad som helst. Men personen med "det" är som en aning "skarpare" i konturerna, jag vet inte hur jag ska beskriva det riktigt. Allt klaffar som, hela personen har rätt uppsättning av allt. Nu har jag bara pratat om utseendemässigt det, men allt som oftast brukar personens inre även det bestå av "det". Säger rätt saker, är en otroligt tilldragande personlighet. 
Jag vet inte vad det är, men jag tror inte man kan köpa det på Ebay i alla fall. Det kanske är ett sällsynt mänskligt drag som har med evolutionen att göra, det kanske bara är en ensidig betraktelse. 

Kommentarer
Postat av: Anni

True

2008-07-01 @ 12:05:51
URL: http://scorpion1987.blogg.se/
Postat av: t-hoe

Jag tycker inte att DET nödvändigtvis behöver vara att ngn ser otroligt bra ut lr något sådant alls.. Utan DET för mig är något man inte kan sätta fingret på. Kanske mer en känsla av något.

Exempel: T har DET enligt mig. Och du förstår ju att i dom flesta andras ögon har han ju verkligen inte DET. Man jag tycker så utan att kunna förklara varför. Och första gången jag träffade honom kände jag samma, att han hade "det". Var det nu är. Haha!

2008-07-01 @ 22:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0