Lördagen idag

Idag är det chillsöndag. Har tryckt i mig jordgubbar och H2O-melon som om det var en varm sommardag. När jag tittar ut genom fönstret ser jag en väldigt sval, blåsig, mulen dag. 14 grader ute. Vad hände med 25 grader, sol och jättevarmt? I miss it!
Ska plantera lite morötter och sånt där grönt sen, kanske ta en promenad. Gårdagen spenderades först på Pite Dragway - från kl 11 till 17, Bilar med muskler som drog iväg från varandra. Mycket muskler och mycket ljud (och mkt folk!)

När jag hade betalat inträder till mig och R så upptäckte jag efter typ 5 min att jag betalat upptäckte jag till min förskräckelse att jag betalat med en hundring för mycket! Och inget kvitto får man på sådana här tillställningar heller... Sp jag sprang snabbt tillbaka med mina band och de 20 kr jag fick tillbaka och försökte förklara att jag hade betalat med alla mina hundralappar och nu hade jag ingen kvar osv...
Den snälla mannen i kassan gav mig en hundring tillbaka (han kanske såg att jag var en fattig student) eller så var det pga den 100 meter långa ringlande kön (I don't know) och jag blev genast gladare! Det känns som om jag fick 100 kr gratis! :D

När vi satt i bilen på väg hem från Piteå somnade alla utom Emil (han körde), det var som om man hade vart en hel dag på sjön. Kändes som det eftersom det blåste hela dagen...

Senare på kvällen for jag in till stan och mötte girlsen (long time no see!!) Väldigt kul att träffa alla igen! Vi käkade dinner hos Victoria, det var jättegott! kyckling med bulgursallad och sen efterrätt. Det enda jag inte var allergisk mot i fruktsalladen var passionsfrukten (och alla vet ju vilken form/substans den har) haha! så jag drack coffee (och ändå kunde jag somna på kvällen). När jag blir stor och flyttar hemifrån och får göra min egen fruktsallad ska den innehålla melon, kiwi, jordgubbar, vindruvor, mandarin och passionsfrukt. Sen drog girlsen ut i sommarnatten och jag bladade hemåt i Vita blixten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0