A piece of cake?

Min kaka håller på att bli bakad, har nyss tatt ur den ur ugnen. Det är som ett litet spännande chokladexperiment det här. Har aldrig bakat den förut. Jag googlade på chokladtårta och denna kom upp först, det måste ju betyda något eller?
Sen att det var myyycket choklad i tårtan var ju ett plus. Så med dessa 2 plus så tänkte jag ge den ett försök.

Nu är botten som sagt färdig, nu ska den svalna och sedan ska jag peta ner lite fyllning (chokladfyllning) och smeta på lite glasyr (chokladglasyr) sen ska den få stå och dra över natten i kylskåpet.

Det jobbigaste med att baka (förutom disken) är att man inte kan provsmaka utan att det syns big time. Jag får hålla mig till att slicka av skålarna. Tårtan ska ätas imorgon.

Ska strax gå över till R:s farmor och farfar och äta våfflor med sylt och grädde. Jag älskar våfflor! Jag älskar kakor och jag älskar godis.

 

A piece of cake (?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0