Snigeln är i Zambia

Igår var det en riktig pluggisdag, satt från 10 till 17 och sen lite till. Fick väldans massa gjort och det känns bra. Jag både längtar och längtar inte till jul. Längtar för det är så mysigt, men längtar inte för det betyder att en viss uppsats ska vara färdig och klar. (Om det blir det vet jag ju i o för sig vad jag ska ge till alla i julklapp..?) 

Det känns som om den färdiga uppsatsen är en sån där liten snigel som sitter längst ner på Afrikas udde. Snigeln ska till Sverige, men har inga pengar till flygbiljett. Istället måste den krypa hela vägen. Med mig har den en stor resväska (utan hjul) innehållande 25 par skor som den måste släpa på. 

Men nu vet den åtminstone vart den ska (typ). I förrgår var den på väg mot Kina. 

Jag har ett problem; ska jag köpa ett par skor för 1000 kr i äkta skinn eller ett par för 400 kr i fejkskinn? Jag kommer ändå att behöva ett par "not so stylish but good to have when it is like -25 degrees outside" skor... de kostar mellan 500 och 1000 kr... 

Ikväll blir det makaronilåda, googlade recept och fann att markoolio hade ett recept på sin blogg. Nu vet jag inte hur hans matlagningskunskaper är men receptet såg schysst ut så ikväll blir det markoolionilåda ;)


Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, rolig liknelse. Men ditt djur är i alla fall PÅ VÄG! Min c-uppsats är ett litet ägg som förhoppningsvis kläcks till våren och då är den en liten frusen kyckling på Arktis som ska simma till Sverige... typ...

2008-09-16 @ 22:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0