Woodchopper

Idag har vi varit i bushen. Jag har gjort prao som skogshuggare. Det var ganska små träd vi högg (motorsågade), but a tree is a tree no matter how big it is.
Jag är slut i kroppen. Jag fattar inte hur dom orkade förr i tiden när dom var ute 8 timmar per dag 6 dagar i veckan i skogen och högg! Idag sitter vi framför en dator eller står upp hela dagarna och KLAGAR! Människan har varkligen blivit en skugga av sitt forna jag - och med den här utvecklingen så lär det inte bli bättre, folk knarkar bort sitt liv alternativt sitter och klagar bort det. Folk går till sjukgymnasten för förslitningsskador o dyl för att de sitter vid en sketen dator hela dagarna eller sitter vid ett band. Om alla skulle ut i skogen och hugga lite ved eller mala mjölet till sitt eget bröd eller vad som helst skulle människokroppen inte förtvina bort som den är på väg idag. Om 100 år sitter vi säkert i nån liten flygande bil och kan inte ens torka arslet själva utan att få en förslitningsskada i handleden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0